Beste wensen voor 2015

1 januari 2015 - Hong Kong Island, China

24 dec- 31 dec

De laatste dagen in India hebben we genoten van het fascinerende straatleven. Met geen iPad te beschrijven. De vluchten van Kolkata via Kunming (China) naar Hong Kong waren pittig, en dat kwam met name door de (zo blijkt nu achteraf) allergische reactie van Rian. Op het vliegveld van Kolkata kreeg Rian last van jeuk, op het vliegveld van Kunming (China) jeukte het hele lichaam van Rian en in Hong Kong werd Rian letterlijk ziek van de jeuk. Zo ziek dat ze 1 nacht in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Uit onderzoek bleek dat de jeuk, bulten en het branderige gevoel het gevolg waren van een allergische reactie. De oorzaak van de allergie is helaas niet gevonden. Uiteindelijk heeft Rian, ondanks de nodige medicijnen, nog 5 dagen last van jeuk gehad.

Tijdens ons verblijf in Hong Kong hebben we verschillende tempels bezocht, genoten van de skyline van Hong Kong (vanaf o.a de 43 en 100ste verdieping) en we zouden oud & nieuw vieren.(ze steken hier graag een vuurpijltje af). Maar de belangrijkste reden van ons bezoek aan Hong Kong was toch het aanvragen van een visum voor China. In Nederland moet er veel geregeld worden om een visum te verkregen en kosten het de nodige werkdagen voordat het visum daadwerkelijk wordt afgegeven. De geruchten waren dat het in Hong Kong allemaal veel eenvoudiger was. Wij waren iets wat sceptisch maar eenmaal bij het loketje aangekomen, bleek dat wij dezelfde dag nog een visum konden krijgen. We hoefden alleen ons paspoort en een pasfoto af te geven.

Oud & nieuw was spectaculair, we waren op de Victoria Harbour en stonden eerste rij. We hadden mazzel want de brug werd afgezet waardoor de grote menigte aan de andere kant van de straat moest blijven. Alles was prima geregeld, natuurlijk grote mensen massa's maar een relaxte sfeer, niets geks en na de vuurwerk show liep iedereen weer een andere kant op :) Wij vonden het een gave ervaring om mee te maken, nu uitchecken en naar het vliegveld. Vanavond vliegen we naar Chengdu, China en begint ons nieuwe avontuur. Ons visum is tot 28 januari geldig, dus we hebben meteen een vliegticket naar New York gekocht. Iedereen beste wensen voor 2015 vol liefde, geluk en gezondheid

Liefs Rianne & Michael

1. Agaath Vanacker:
    Lieve Rianne en Michael.
    Jullie ook een gelukkig en een gezond 2015,
    Dat jullie nog heel veel mooie dingen mogen mee maken op deze reis mmaar dan zonder jeuk ,ik hoorde het van je moeder !Liefs en nog veel plezier x x Agaath.
  2. Chantal Dijkstra:
    1 januari 2015
    Met geen iPad te beschrijven. Haha, goeie grap!

Vervelend dat Rian last had van jeuk en daar ziek van is geweest... Gelukkig gaat het nu weer goed met haar.

Mooie foto's!! Vooral die met die kerstmutsen, haha!

Jullie ook de beste wensen voor het nieuwe jaar!! Geniet nog lekker van jullie reis!
  3. Rianne en maikel:
    1 januari 2015
    De beste wensen en wat een prachtige foto;s nu China geweldig om jullie zo te volgen.Gr Mart en tiny.
  4. Marijke van dalen:
    jullie ook een goed 2015 maar dan zonder jeuk want daar wordt je
    gek van.
    liefs marijke
  5. Fiona:
    De beste wensen! Xxx
  6. Angela:
    2 januari 2015
    Geweldige verhalen en foto,s.
    Vandaag ben ik er voor gaan zitten en genoten van jullie verhalen en foto,s.
    Erg leuk.

Groetjes Angela
  7. Cor Koedijk:
    5 januari 2015
    Jullie ook de beste wensen en 1 keer ziekenhuis ! je kan het maar weer gehad hebben,we gaan jullie weer volgen.Gr.CETM
  8. Carla:
    11 januari 2015
    Lieve Rianne en Micheal,
    Wegens wat gezondheidsproblemen niet jullie reisverhaal gevolgd.
    Alsnog de beste wensen voor 2015 en geniet van jullie reis ondanks de kriebels van jou Rianne. Volg jullie met belangstelling.liefs tante Carla
  9. Kirsten:
    19 januari 2015
    Hai Rianne en Michael,

Wat laat (door een niet werkende laptop) maar wel van harte gemeend een goed 2015 toegewenst. Hopelijk zonder allergische reacties en genietend van het reizen.

Groetjes van Kirsten.