Machu Picchu en laatste dagen van onze reis

18 maart 2015 - Lima, Peru

26 februari - 17 maart

Na 1 volle dag op het eiland zijn we via Copacabana en Puno naar Cuzco gereden.
Daar zijn we langer gebleven dan gedacht. Michael had plots een ontstoken achillespees waardoor hij een aantal dagen niet of nauwelijks kon lopen.
In Cuzco hebben we de verjaardag van Rian gevierd. Het was een 'groot feest' met z'n tweetjes en hebben lekker gedineerd. Voor Rian vreemd om haar verjaardag voor het eerst in 30 jaar zonder Ruud te vieren.

Cuzco vonden wij een erg leuke stad, veel te zien, veel winkelstraten en restaurantjes en relaxte sfeer. Vanuit Cuzco zijn we met de bus en trein naar Aguas Calientes gereden. Dit dorpje is alleen per trein of te voet te bereiken en het dorpje bestaat alleen maar omdat het aan de voet ligt van de berg waarop Machu Picchu is gebouwd.

In Aguas hebben we overnacht en de volgende ochtend zijn we om 6.00u de beg opgereden om als 1 van de eersten de Machu Picchu te aanschouwen. Bovenop de berg waren we zeker niet de eerste en er was niets te aanschouwen. Hele dichte mist. Gelukkig was de mist binnen een uur opgetrokken en hebben we uren naar de Machu Picchu gestaard. We hebben niet alleen genoten van de schoonheid van de Inca stad maar ons ook verbaasd over de locatie. Hoe hebben ze het voor elkaar gekregen?! Verder is de wijze waarop de stad is gebouwd indrukwekkend.
Na Machu Picchu zijn we met nachtbussen terug gereden naar Arequipa en Paracas. In  Paracas hebben van een paar heerlijke stranddagen genoten. Van wereldreizen word je namelijk behoorlijk moe ;)

Op dit moment zijn we in Lima. Ons tassen zijn gepakt, vliegtickets geprint en de bucketlist volledig afgevinkt. We zijn klaar voor onze terugreis en klaar voor het avontuur dat in Nederland op ons wacht. We hebben een onvergetelijke reis gehad en hebben van elke dag genoten. De laatste twee dagen spenderen we in Madrid en 21 maart landen we op Nederlandse bodem.

Langs deze weg willen we iedereen bedanken voor de leuke en lieve berichtjes die wij via verschillende digitale kanalen hebben ontvangen gedurende onze reis. We hebben het erg gewaardeerd!

Liefs Rianne & Michael

1. Chantal Dijkstra:
    18 maart 2015
    Ben ik weer (als eerste, hihi)! Rian, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Michael, jij dus nog gefeliciteerd met je vriendin! :-)

Fijne terugreis en groetjes aan de Sint als jullie in Madrid zijn!
  2. Ineke:
    18 maart 2015
    En dan zit t er al weer op. Geniet nog van de laatste dagen en een goede terugreis!
  3. Agaath Vanacker:
    18 maart 2015
    Bijna weer thuis ,geniet nog even in Madrid!!
    En tot ziens in Heemskerk .
    Groetjes Tante Agaath .x x
  4. Elisabeth dijkstra:
    18 maart 2015
    Ik heb jullie stiekem ook gevolgd via cor
    Wat een prachtige verhalen, om jaloers op te worden! Goede terugreis en gr van Elisabeth en de rest
  5. Rianne en maikel:
    18 maart 2015
    Al tig keren gezegd wat een schitterend reisverslag genoten van alles.Heerlijk nog even in Madrid,de schoonmaakploeg is hier aan de gang,alles spic en span en we zien elkaar weer volgende week.
    Goeie terugreis gr mart en tiny.
  6. Karine en Ruud:
    18 maart 2015
    Wij hebben ook genoten van jullie verslagen en prachtige foto's. En stiekem een groot deel van onze wereldreis herbeleefd!
    Nog veel plezier in Madrid en tot gauw in Nederland (daar is het maar saai hoor ;-)
  7. Karin Bruins:
    18 maart 2015
    Ook wij hebben jullie op jullie reis gevolgd en genoten van de verhalen en prachtige foto's. Geniet nog van de laatste dagen want dan is het echt voorbij! Groetjes van Sjaak en Karin
  8. Kirsten:
    19 maart 2015
    Hai Rianne en Michael,
    Alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van Rianne. Wat laat, maar wel gemeend. Bijzonder in alle opzichten om het zo ver en met elkaar te vieren. Die ga je niet vergeten. Net als jullie prachtige reis.
    Geniet nog van de laatste dagen en dat zal best lukken in Madrid.
    Goede vlucht. Groetjes, Kirsten
  9. Karen:
    25 maart 2015
    Welkom terug! Wat een mooie verhalen en foto's. Super leuk om te lezen en mee te beleven. Krijg helemaal zin in om vakantieplannen te maken. Wie weet... Voor jullie nu veel succes met het wennen aan Nederland!!